افشای چگونگی قتل روزنامه نگار منتقد سعودی

© AFP 2023 / MOHAMMED AL-SHAIKHافشای چگونگی قتل روزنامه نگار منتقد سعودی
افشای چگونگی قتل روزنامه نگار منتقد سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نگار عربستانی که در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است، اتفاقی و بر اثر درگیری خفه شده است.

اتحادیه کشورهای عربی : پرونده خاشقجی نباید سیاسی شود - اسپوتنیک ایران
اتحادیه کشورهای عربی: پرونده خاشقجی نباید سیاسی شود
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری "رویترز" اعلام کرد؛ یک منبع نزدیک به کانال‌های ارتباطی کاخ سلطنتی عربستان سعودی، بدون ارائه هیچگوه شواهدی گفته، سعودی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که جمال خاشقجی بر اثر خفگی که به صورت اتفاقی رخ داده است، کشته شده.

رویترز ضمن اعلام این خبر، نوشت، در ابتدا برنامه ای برای قتل جمال خاشقجی وجود نداشته است و دولت عربستان 15 نفر را به ترکیه اعزام کرده بود که "خاشقجی" برای بازگشت به این کشور متعاقد کنند.اما هنگامی که آنها با یکدیگر دیدار کردند، اقدام به تهدید کردن "خاشقجی" نمودند.

منبع این خبر اعلام کرد، روزنامه نگار ضمن رد درخواست آنان، شروع به مقاومت کرد و پس درگیری، "خاشقجی" را به صورت اتفاقی خفه کردند.

برای پنهان کردن این اشتباه خود، جسد خاشقجی در فرش پیچیده و به یکی کارکنان محلی کنسولگری عربستان تحویل دادند تا جسد را از بین ببرد.

پس از این حادثه، یکی از حاضرین در کنسولگری با پوشیدن لباس های "خاشقجی" از کنسولگری خارج شد تا دوربین های مدار بسته با ثبت این صحنه نشان دهند که این روزنامه نگار از کنسولگری عربستان در استانبول خارج شده است.

شایان ذکر است، جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان سعودی مدعی شد که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد.

ریاض، بامداد شنبه در حالی به قتل خاشقجی در کنسولگری اذعان کرد که تاکنون مکان دفن جسد وی را اعلام نکرده و درباره آن اظهار بی‌‌اطلاعی می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала