اهمیت راهگذر بین المللی شمال –جنوب برای ایران و روسیه

© Sputnik / Sergey Kuznetsov /  مراجعه به بانک تصاویر اهمیت راهگذر بین المللی شمال –جنوب برای ایران و روسیه
اهمیت راهگذر بین المللی شمال –جنوب برای ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در مسکو از اهمیت راهگذر بین المللی شمال –جنوب برای دو کشور ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در مسکو، نمایندگان کشورهای ایران، روسیه و هند در نشست سه جانبه بنیاد روسکی میر به بررسی به بحث و تبادل نظر در خصوص تهدیدات جهان امروز و مشکلات همکاری های منطقه ای پرداختند.

سنایی: مقابله با تهدیدات مشترک از اهداف نشست ایران، روسیه و هند - اسپوتنیک ایران
سنایی: مقابله با تهدیدات مشترک از اهداف نشست ایران، روسیه و هند

مهدی سنایی، سفیر ایران در روسیه در این نشست گفت: موضوعاتی همچون سازمان همکاری شانگهای، راهگذر بین المللی شمال-جنوب و طرح انتقال گاز ایران به هند با مشارکت پاکستان و روسیه از طرح های منطقه ای مهم برای سه کشور است.
وی همچنین ادامه داد: دو اجلاس سران ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو و تهران برگزار شده است که در آن راهگذر بین المللی شمال —جنوب مورد بررسی قرار گرفته است. مطمئنم که مشارکت هند در این راهگذر نیز برای دولت این کشور اهمیت فراوانی خواهد داشت.
سفیر ایران در مسکو افزود: نشست سه جانبه می تواند فرصت مناسبی برای گفت وگو درباره همکاری های مشترک سه کشور در موضوعاتی همچون مبارزه با تروریسم، تبهکاری فراملی و قاچاق مواد مخدر از افغانستان باشد.
گفتنی است، در راستای تقویت همکاری ها میان روسیه، ایران و هند از روز گذشته 19 اکتبر، نشستی به مدت دو روز و با عنوان 'گفت وگوی سه جانبه' در مسکو توسط بنیان "روسکی میر" آغاز شده است. بنیاد روسی "روسکی میر" یکی از سازمانهای عمومی روسیه است که به گسترش زبان و فرهنگ روسیه و حمایت از برنامه های یادگیری زبان روسی در کشورهای مختلف جهان اختصاص دارد. این بنیاد در سال 2007 توسط ولادیمیر پوتنین، رئیس جمهور روسیه بنیان گذاری شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала