معمای جسد جمال خاشقجی

© REUTERS / Middle East Monitor/Handoutمعمای جسد جمال خاشقجی
معمای جسد جمال خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از اعتراف عربستان سعودی به قتل جمال خاشقجی، محل جسد وی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه الجزیره، پس از ادعای عربستان سعودی مبنی بر قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول، در پی مشاجره با افرادی که در کنسولگری با او ملاقات داشتند؛ معمای جسد او هنوز حل نشده و معلوم نیست چه بر سر جسدش آمده است.

واکنش سازمان ملل به تایید خبر قتل روزنامه نگار عربستانی - اسپوتنیک ایران
واکنش سازمان ملل به تایید خبر قتل روزنامه نگار عربستانی

امروز دادستان کل عربستان اعلام کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهند جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان کشته شده و بازجویی از ۱۸ نفری که در ارتباط با این پرونده هستند، ادامه دارد. در خصوص جسد این روزنامه‌نگار مقامات ترکیه تأکید دارند که تحقیقات همچنان ادامه دارد اما به احتمال زیاد تیم ۱۵ نفره عربستان جسد وی را قطعه قطعه و مخفی کرده‌اند.
در این راستا روزنامه واشنگتن‌پست نوشت که مسؤولان آژانس اطلاعات مرکزی در جریان فایل صوتی قرار گرفته‌اند که ثابت می‌کند خاشقجی به دست مزدوران عربستانی در داخل کنسولگری کشته و قطعه قطعه شده است.
چهار فرضیه در خصوص محل جسد خاشقجی وجود دارد که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:
1- جسد را در داخل منزل کنسول عربستان یا کنسولگری مخفی کرده‌اند. بازپرسان ترکیه وارد این دو مکان شده‌اند اما هنوز جزئیات رسمی درباره تحقیقات‌شان را اعلام نکرده‌اند.
2- جسد را در جنگل‌های حومه استانبول و منطقه بندک و شهر ساحلی مشرف بر دریای مرمره مخفی کرده‌اند. پلیس ترکیه بعد از اینکه مشخص شد ۱۶ خودروی کنسولگری عربستان روز ربوده شدن خاشقجی به این سه منطقه رفته بودند، مشغول جستجو در این مناطق شده است.
3- جسد خاشقجی با هواپیمای تیم ۱۵ نفره به عربستان منتقل شده است اما این احتمال بعید است چراکه سازمان اطلاعات ترکیه اعلام کرده که این هواپیما را تفتیش کرده و به چیزی دست نیافته‌ است.
4- تیم "جوخه مرگ" عربستان جسد خاشقجی را در اسید حل کرده باشند که این فرضیه نیز ضعیف به نظر می‌رسد.
جمال خاشقجی روز دوم اکتبر برای انجام کارهای اداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و به‌ گفته نامزد وی دیگر از ساختمان خارج نشده است. مقامات سعودی ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59 ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کردند. عربستان سعودی، بامداد امروز، پس از دو هفته اعلام کرد که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بر اثر درگیری فیزیکی کشته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала