واکنش سازمان ملل به تایید خبر قتل روزنامه نگار عربستانی

© AP Photo / Jacquelyn Martinواکنش سازمان ملل به تایید خبر قتل روزنامه نگار عربستانی
واکنش سازمان ملل به تایید خبر قتل روزنامه نگار عربستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارشگر ویژه اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل متحد نسبت به کشته شدن روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول واکنش نشان داد.

شبکه های اجتماعی: اعتراف عربستان  نتیجه فشار رسانه های بین المللی بود - اسپوتنیک ایران
شبکه های اجتماعی: اعتراف عربستان نتیجه فشار رسانه های بین المللی بود
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، گزارشگر ویژه اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل متحد تأکید کرد که اطلاعیه عربستان سعودی درباره اعدام خودسرانه «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد «غیرمنطقی» است.

این مقام سازمان ملل گفت: «هیچ حکومتی نباید تفسیر عربستان سعودی درباره قتل خاشقجی و نیز اقدام آن برای انجام تحقیقات در این‌باره را تایید کند.»

وی تأکید کرد: «ما نیاز داریم تحقیقاتی معتبر و شفاف برای شناسایی قاتلان خاشقجی و مغز متفکر(این جنایت) صورت دهیم.»

طبق این گزارش، عربستان سعودی، بامداد امروز، پس از دو هفته اعلام کرد که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بر اثر درگیری فیزیکی کشته شده است. طبق اطلاعیه حکومت عربستان سعودی، 18 نفر در این رابطه بازداشت شده و شماری از مقامات امنیتی عربستان از سمت‌های خود برکنار شده‌اند.

عربستان پیش از این بارها قتل جمال خاشقجی را انکار کرده بود.

عربستان سعودی همچنین کمیسیونی را مسئول تحقیق درباره این پرونده کرده که یک ماه فرصت دارد گزارش خود را آماده کند. این کمیسیون متشکل از مقام‌های امنیت ملی، وزیر خارجه و وزیر کشور عربستان است.

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر برای انجام کارهای اداری وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و به‌ گفته نامزد وی دیگر از ساختمان خارج نشده است. مقامات سعودی ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59 ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала