آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایران

© AP Photo / Emrah Gurelآخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایران
آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس ایران از رایزنی‌ها برای آزاد سازی مرزبانان ربوده شده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم علی کُرد نماینده مردم میرجاوه در مجلس ایران در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی گفت: هم اکنون دو سه گروه مردمی (سران طوایف) در آن سوی مرز حضور دارند و در حال رایزنی با معتمدان و سران طوایف آنها هستند تا این موضوع ختم به خیر شود. همچنین تا کنون پیگیری‌های زیادی از سوی دولت و دستگاه دیپلماسی کشور صورت گرفته که در این رابطه می‌توان به احضار سفیر و حضور فرمانده مرزبانی پاکستان در تهران اشاره کرد.
کُرد همچنین ادامه داد: صحبت‌های زیادی با مسئولان دولتی و امنیتی پاکستان در خصوص نظارت بیشتر بر مرزهای مشترک صورت گرفته و آنها هم قول‌های مساعدی داده‌اند اما آنها هنوز به تعهدات‌شان جامه عمل نپوشانده‌اند. در ایالت بلوچستان کشور پاکستان نابسامانی وجود دارد و هرگونه اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب می‌توانند در این ایالت استقرار پیدا کنند. متاسفانه مسئولان پاکستانی همکاری قابل توجهی برای مقابله با آنها انجام نمی‌دهند.
گفتنی است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، 24 مهرماه با صدور بیانیه‌ای از ربوده شدن تعدادی از مرزبانان و بسیجیان بومی طرح حفاظت در منطقه مرزی میرجاوه توسط گروهک تروریستی جیش العدل خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала