فشار حداکثری بر ایران

© Flickr / Gage Skidmoreفشار حداکثری بر ایران
فشار حداکثری بر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آمریکا از تصمیم دولت ایالات متحده برای فشار حداکثری بر روی ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ForeignAffairs، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نوشت: پایان جنگ سرد منجر به تفکر جدید در میان سیاستگذاران و تحلیلگران درباره بزرگترین چالش های امنیتی ملی ایالات متحده شد. ظهور القاعده، مجرمان سایبری، و سایر سازمان های خطرناک تأیید تهدید بازیگران غیر دولتی برای امنیت آمریکا بود.

فشار بی سابقه ترامپ بر ایران - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
فشار بی سابقه ترامپ بر ایران

پمپئو در ادامه می‌نویسد: کره شمالی و ایران در میان این رژیم های غیر قانونی هستند. جنایات آنها علیه صلح بین المللی بسیار زیاد است، هر دو کشور ده ها سال به دنبال برنامه های سلاح های هسته ای که متناقض قوانین بین المللی است، بوده‌اند.
وزیر خارجه آمریکا ادامه می‌دهد: توافق (ایالات متحده) با ایران، که توسط دولت اوباما در سال 2015 به وجود آمد — برجام- منجر به پایان دادن به جاه طلبی های هسته ای این کشور نشد. زیرا ایران می دانست که اولویت دولت اوباما بیش از هرچیز دیگری حفظ این توافق نامه بوده است.
وی ادامه می‌دهد: این توافق نامه پول در اختیاد ایران قرار داد تا (با کمترین عواقب) از همه انواع تروریسم در خاورمیانه حمایت کند. مایک پمپئو همچنین در توئیت خود می‌نویسد: آمریکا مصمم است که کمپین فشار حداکثری خود علیه نظام ایران را ادامه دهد.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала