استراتژی جدید آمریکا در سوریه و ایران

اشتراک
دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال تدوین استراتژی جدید جنگ در سوریه است که در آن توجه زیادی به مسئله بیرون راندن نظامیان ایرانی و متحدانشان از این کشور نشان داده خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NBC News ضمن اعلام این خبر با استناد به پنج منبع مطلع خاطرنشان می سازد که استراتژی جدید، حملات مستقیم نظامیان امریکایی به سربازان ایرانی و متحدانشان را در نظر نمی گیرد چون این به منزله نقض اختیارات فعلی نیروهای مسلح آمریکا در سوریه بر اساس مصوبه کنگره ایالات متحده خواهد بود.
NBC News خاطرنشان می سازد مطابق با این مصوبه نیروهای مسلح آمریکا از حق دفاع از خود برخوردار بوده و می توانند فقط در صورت وجود خطر برای خود به نظامیان ایرانی حمله کنند.
سه منبع مطلع به شبکه تلویزیونی NBC News گفتند در استراتژای جدید آمریکا در سوریه به مساعی سیاسی و دیپلماتیک برای بیرون راندن ایران از سوریه با استفاده از تدابیر مبتنی بر فشار مالی توجه خاصی نشان داده می شود. این استراتژِی امتناع از کمک رسانی برای کارهای بازسازی در مناطقی را در نظر می گیرد که نیروهای ایران و روسیه در آنها حضور دارند.همچنین ممکن است ایالات متحده علیه شرکت های روسی و ایرانی شرکت کننده در طرح های بازسازی در سوریه تحریم هایی را اعمال کند.

واکنش کاربران به احتمال حمله آمریکا به نیروهای ایران و روسیه در سوریه - اسپوتنیک ایران
واکنش کاربران به احتمال حمله آمریکا به نیروهای ایران و روسیه در سوریه

یادآور می شود حضور نظامی ایران و روسیه در سوریه به درخواست مقامات رسمی این کشور است.
چندی پیش حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد جمهوری اسلامی حضور خود در سوریه تا زمانی که مقامات این کشور بخواهند، حفظ خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала