معرفی مقصر اصلی قتل خاشقچی

© AP Photo / Virginia Mayoمعرفی مقصر قتل خاشقچی
معرفی مقصر قتل خاشقچی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که سران عربستان قصد دارند یکی از مقامات اطلاعاتی و یکی از مشاوران بن‌سلمان را مقصر قتل خاشقجی معرفی کنند.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، "نیویورک تایمز" در گزارشی نوشت که سران عربستان به دنبال مقصر معرفی کردن سرلشکر "احمد العسیری" از مقامات اطلاعاتی و یکی از مشاوران "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان به عنوان قاتل "جمال خاشقجی" روزنامه نگار منتقد سعودی است.
جمال خاشقجی دوم اکتبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.
جزئیات جالب دیدار اخیر وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد سعودی درباره خاشقچی - اسپوتنیک ایران
جزئیات جالب دیدار اخیر وزیر خارجه آمریکا و ولیعهد سعودی درباره خاشقچی
محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن "خاشقجی" را رد کرده است.

همچنین کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.
مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که برای بررسی پرونده خاشقجی به عربستان و ترکیه سفر کرده بود، روز پنج شنبه اعلام کرد که کشورش ماجرای ناپدیدشدن این روزنامه نگار را بسیار جدی گرفته و منتظر نتیجه تحقیقات درباره سرنوشت وی است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала