لاوروف : امکان برقراری روابط با ایران برای کارآفرینان آلمانی و فرانسوی فراهم شود

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف : امکان برقراری روابط با ایران برای کارآفرینان آلمانی و فرانسوی فراهم شود
لاوروف : امکان برقراری روابط با ایران برای کارآفرینان آلمانی و فرانسوی فراهم شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه معتقد است دولت های فرانسه و آلمان می توانند و باید در شرایط تهدیدات آمریکا پس از خروج از برجام ، جایگزین برای همکاری با ایران را به کارآفرینان خود واگذار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در مصاحبه با RT France ، پاری ماچ و فیگارو گفت:" شنیدم که برخی از شرکت های اروپایی از جمله فرانسوی از ایران خارج شده اند. همکاران ما در برلین و پاریس ضمن ابراز پایبندی خود به برجام می گویند نمی توانند در شرایط منافع بیشتر کارآفرینان خود در امریکا، آنها را به باقثی ماندن در ایران مجبور کنند. ما این را درک می کنیم اما دولتها می توانند و باید به کارآفرینان جایگزین واگذار کنند".
وزیر خارجه روسیه افزود همکاران ما در نهادهای مالی، بانک های مرکزی و دیگر ساختارها اکنون مشغول این کار هستند.

هشدار درباره عواقب قطع دسترسی ایران به سوئیفت - اسپوتنیک ایران
هشدار درباره عواقب قطع دسترسی ایران به سوئیفت

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала