عربستان سعودی متحد بزرگ آمریکا مقابل ایران

© REUTERS / Jonathan Ernst عربستان سعودی متحد بزرگ آمریکا مقابل ایران
عربستان سعودی متحد بزرگ آمریکا مقابل ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا عربستان سعودی را متحد بزرگ خود در برابر ایران برشمارد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه با کانال فاکس بیزنس، عربستان سعودی را "متحد بزرگ" خواند که به آمریکا کمک می کند با ایران مقابله کند.

پرداخت جدید عربستان به امریکا - اسپوتنیک ایران
پرداخت جدید عربستان به امریکا

رئیس جمهور ایالات متحده در پاسخ به سوال در مورد روابط دو کشور پس از اعلام رسانه‌ها در خصوص قتل جمال خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول گفت: "عربستان سعودی شریک و متحد ما علیه ایران است. آنها (عربستان سعودی) به یک متحد بزرگ برای من تبدیل شده اند.
رئیس کاخ سفید افزود: آنها مبالغ زیادی پول (در ایالات متحده آمریکا) سرمایه گذاری می کنند — اشاره وی به قرارداد فروش اسلحه 110 میلیارد دلاری آمریکا به عربستان سعودی است.
ترامپ همچنین تاکید کرد که واکنش ایالات متحده به احتمال دست داشتن عربستان در ناپدید شدن روزنامه نگار بستگی به این دارد که آیا آن‌ها (ریاض) درباره آن می‌دانستند یا خیر. ترامپ همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده برنامه ای برای خروج از عربستان دارد یا خیر پاسخ داد: من نمی‌خواهم این کار را انجام دهم.
گفتنی است، جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد. مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار 59ساله از کنسولگری خارج شده ، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌قتل رسیدن وی منتشر کردند.محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ،رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرده است. روزگذشته کنسول عربستان در ترکیه به طور ناگهانی خاک ترکیه را ترک کرد و بسیاری این موضوع را به عنوان فرار پیش از اثبات جرم تلقی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала