آمریکا: احتمال دارد ریاض از قتل خاشقجی بی اطلاع باشد

© AP Photo / Hasan Jamaliآمریکا: احتمال دارد ریاض از قتل خاشقجی بی اطلاع باشد
آمریکا: احتمال دارد ریاض از قتل خاشقجی بی اطلاع باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ گفت احتمالی وجود دارد مبنی بر اینکه افرادی بدون اطلاع ریاض این کار را انجام داده باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، هیدر نوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خواستار تحقیقات ریاض در خصوص موضوع قتل روزنامه‌ نگار منتقد عربستان در استانبول ترکیه شده است.

او افزود: ترامپ خواستار تحقیقات آشکار و کامل درباره ناپدیدشدن روزنامه نگار روزنامه واشنگتن پست شده است.

این درحالیست که در اقدامی که نشان از زمینه‌سازی ترامپ برای معامله با سعودی‌ها در موضوع «خاشقجی» دارد، وی ساعاتی پیش اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که افرادی بدون اطلاع ریاض به این اقدام مبادرت ورزیده باشند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر درباره بخشی از گفت‌وگوی خود با ملک سلمان، پادشاه عربستان درباره روزنامه‌نگار ناپدید شده عربستان سعودی نوشت: "همین حالا با پادشاه عربستان سعودی صحبت کردم، او از داشتن هرگونه اطلاعی درباره آنچه شاید بر سر "شهروندمان در عربستان سعودی" افتاده باشد را رد کرد".

ترامپ در حالی با ملک سلمان گفت‌وگو کرده که فشارهای سیاسی هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات روی کاخ سفید در پرونده ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی تشدید شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در یک مصاحبه به عربستان سعودی هشدار داده بود که در صورت نقش داشتن ریاض در ناپدید شدن و قتل احتمالی خاشقچی با «مجازات سخت» واشنگتن مواجه خواهد شد اما گفت که در نظر ندارد که فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی را لغو کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала