ترس از ابر انسان‌ها

اشتراک
آخرین ترس استیون هاوکینگ از بوجود آمدن ابر انسان‌ها بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Sunday Times، استیون هاوکینگ، تئوریسین و فیزیکدان مشهور انگلستانی در آخرین کتاب خود، از ترس خود از بوجود آمدن ابر انسانها به واسطه تغییر DNA سخن گفته است.

تلاش پنتاگون برای ساخت ابر سرباز - اسپوتنیک ایران
تلاش پنتاگون برای ساخت ابر سرباز

هاوکینگ قبل از مرگش مقاله‌ای با نام "پاسخ کوتاه به سوالات جدی" را نوشت که در 16 اکتبر منتشر خواهد شد. در این مقاله فیزیکدان ترس خود را از اینکه مردم در آینده بخاطر پول تغییراتی را در DNA به منظور بهبود کیفیت های مختلف ارگان ها ایجاد کنند، به اشتراک گذاشته است.
ممکن است که قوانین خاصی در باره مهندسی ژنتیک انسان‌ها در نظر گرفته شود. اما برخی نمیتوانند در برابر وسوسه بهبود کیفیتهای انسانی، مانند حافظه، مقاومت در برابر بیماری، امید به زندگی مقاومت کنند. بر طبق نظر هاوکینگ، ظهور یک فرد "بهبود یافته" منجر به این می شود که افراد عادی یک طبقه پایین تر (انسانی)را تشکیل دهند و در نهایت از بین بروند.
استیون هاوکینگ، فیزیکدان و دانشمند برجسته انگلیسی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری دانشگاه کمبریج، در 8 ژانویه 1942 در شهر دانشگاهی آکسفورد، انگلستان زاده شد. کتاب تاریخچه زمان او که با رکوردی 237 هفته‌ای پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا باقی‌ماند باعث شهرتش شد. او در 14 مارس 2018 در 77 سالگی درگذشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала