تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه

© AP Photo / Emrah Gurelتظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه
تظاهرات علیه عربستان سعودی در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در استانبول تظاهراتی بر علیه عربستان سعودی در اعتراض به جنگ در یمن صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در شهر استانبول ترکیه تظاهراتی بر علیه عربستان سعودی در اعتراض به جنگ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن برگزار شد.
شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن عکس بزرگی از عبدالملک بدرالدین، دبیرکل جنبش انصارالله یمن، توقف این جنگ که به کشته و زخمی شدن دهها هزار غیرنظامی یمنی و ویرانی بخش زیادی از زیرساخت ها و نهادهای مهم، حیاتی و آموزشی در این کشور و گسترش بیماری های واگیردار و گرسنگی میلیون ها نفر در یمن منجر شده است را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان همچنین عکس هایی از جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد عربستانی که پس از ورود به کنسولگری این کشور در استانبول ناپدید شده است را نیز در دست داشتند. آنکارا از وجود ویدئوهایی خبر داده است که کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان را داخل کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می‌کند و مقام‌های ترکیه بر این باورند که تشکیلات حکومتی در ریاض دستور ترور جمال خاشقجی را صادر کرده است.

محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماسی با جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ،رئیس‌جمهوری آمریکا، دست داشتن ریاض در ناپدید شدن خاشقجی را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала