چه کسی در پشت پرده گم شدن خاشقجی قرار دارد؟

© REUTERS / Reuters TVچه کسی در پشت پرده گم شدن خاشقجی قرار دارد؟
چه کسی در پشت پرده گم شدن خاشقجی قرار دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارشی راجب به سعود القحطانی منتشر شده که ظن آن می رود او عامل پشت پرده عملیات ربایش جمال خاشقجی در ترکیه باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن‌پست، گزارشی راجب به سعود القحطانی، مشاور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، منتشر شده که ظن آن می رود او عامل پشت پرده عملیات ربایش جمال خاشقجی در ترکیه باشد.

واشنگتن پست افزود: خاشقجی چند ماه قبل از ناپدید شدن به بقیه دوستان خود گفته بود که تماس‌هایی را از یک مسئول عالی رتبه سعودی دریافت کرده است، مبنی بر اینکه به تبعید اختیاری خود پایان داده و به ریاض بازگردد. وی تضمین داده بود که خاشقجی بتواند شغلی نزدیک به محمد بن سلمان به دست بیاورد.

بر اساس این گزارش خاشقجی به دوستان خود گفته بود که به وی پیشنهاد داده شده و به مسئولی که این پیشنهاد را منتقل کرده اطمینان ندارد. این فرد سعود القحطانی بود. قحطانی گرچه نسبت به سایر مشاوران بن سلمان برای غرب چهره‌ای شناخته شده نیست، اما در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس یکی از شناخته‌شده‌ترین مسئولان سعودی است. او یکی از سعودی‌هایی است که به دنبال منتقدان حاکمیت عربستان سعودی است تا آنها را به لیست سیاه خود اضافه کند. قحطانی یکی از سرسخت ترین مدافعان محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است و از سال 2003 در خدمت خاندان پادشاهی آل سعود بوده است. قحطانی طی روزهای گذشته تلاش کرده منابع ترکیه که عربستان سعودی را به تلاش برای ربودن خاشقجی متهم می‌کنند، را به تمسخر بگیرد. وی هرگونه نقش عربستان در این توطئه را رد کرده است. ربوده شدن خاشقجی باعث تمرکز مجدد بر سیاست‌های سرکوب‌گری عربستان ضد مخالفان حاکمیت خود شده است. این روزنامه تاکید می‌کند که قحطانی محور این تلاش‌ها است و عامل پشت پرده استراتژی هوشمند عربستان در این زمینه به شمار می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала