از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران منجر به جایگزینی دلار می‌شود

© Fotolia / Pakhnyushchyyاز سرگیری تحریم‌ها علیه ایران منجر به جایگزینی دلار می‌شود
از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران  منجر به جایگزینی دلار می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای ایجاد ناآرامی‌ در ایران از طریق اعمال تحریم‌ها ممکن است نتیجه معکوس دهد.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک‌تایمز در راستای به اوج رسیدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران نوشت: این تحریم‌ها گامی فراتر از نادیده گرفتن صرف رویکرد دولت قبل آمریکا در قبال ایران هستند و به منزله شکافی جدی میان آمریکا با متحدان اروپایی‌اش به شمار می‌روند.

دلار- هدف حملات جهانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دلار- هدف حملات جهانی

در ادامه این تحلیل آمده است: هنوز مشخص نیست که آیا دولت (ایالات متحده) ، واقعاً تبعات احتمالی اقداماتش را در نظر گرفته است. این اقدامات ممکن است اثری عکس آنچه انتظار می‌رود به همراه داشته باشد.
در ادامه به نقل از تحلیلگران نوشته شده است که از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران ممکن است در نهایت به نفع رقبای آمریکا باشد که مشتاق به جایگزین کردن ارزی دیگر به جای دلار به عنوان ارز غالب دنیا هستند و به این ترتیب لطمه‌ای طولانی مدت به ایالات متحده وارد کند.
نیویورک‌تایمز در ادامه می‌نویسد: آقای ترامپ با مشکل دیگری هم مواجه است. صرفنظر از اینکه تحریم‌ها تا چه اندازه دردناک باشند، هیچ‌گاه به اندازه وقتی که قدرت‌های اصلی در اجرای آنها متحد باشند، موثر نخواهند بود. چین، هند و ژاپن، تمایل خود را برای ادامه خرید نفت از ایران ابراز کرده‌اند.
گفتنی است در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала