ترامپ از قراردادهای نظامی با عربستان منصرف نخواهد شد

© AFP 2023 / Ludovic Marinترامپ از قراردادهای نظامی با عربستان منصرف نخواهد شد.
ترامپ از قراردادهای نظامی با عربستان منصرف نخواهد شد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا نمی خواهد مجبور شود قراردادهای نظامی با عربستان را از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام نمود که نمی خواهد طوری شود که از اجرای قراردادها با عربستان سعودی در زمینه ناپدید شدن روزنامه نگار جمال خاشقجی منصرف شود.

وی با پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص که عواقب این حادثه برای عربستان سعودی چگونه خواهد بود گفت که در صورت تأیید خبر مربوط به ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

وی گفت:«ما مجبور به تصمیمگیری خواهیم شد. من خیلی تلاش کردم تا سفارشات نظامی عربستان سعودی به کشور ما برسد که ارزش آن 110 میلیارد دلار است — یعنی 150 هزار جای کار. اما اگر آنها این تسلیحات را از ما نخرند از روسیه یا چین یا کشورهای دیگر خریداری می کنند. روسیه و چین خواهان دستیابی به این قرارداد هستند.

عربستان برای بستن پرونده خاشقجی رشوه می دهد - اسپوتنیک ایران
عربستان برای بستن پرونده خاشقجی رشوه می دهد

از نقطه نظر ایجاد جای کار و رشد اقتصادی، خودداری از اجرای این قرارداد باعث ضرر و زیان ما می شود. مایلم گزینه های دیگر را بررسی کنم.این یک سفارش بزرگ برای شرکت های ماست. به عقیده من با خودداری از اجرای آن، ما خودمان را مجازات خواهیم کرد که کار احمقانه ای خواهد بود. کارهای دیگری می توانیم انجام بدهیم. ما خیلی بانفوذ و قدرتمند هستیم. تا کنون هیچکس بدرستی نمی داند چه اتفاقی افتاده است».

خاشقجی که مفسر روزنامه «واشنگتن پست» است و از سال 2017 در آمریکا زندگی می کند 2 اکتبر در ترکیه پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد.

به گفته نامزد روزنامه نگار، کارمندان کنسولگری او را برای تهیه مدارک به آنجا فراخواندند و اجازه ورود او را به ساختمان کنسولگری ندادند.

پس از 5 ساعت یکی از کارمندان کنسولگری به او گفت که خاشقجی رفته است و نیازی نیست منتظر او بماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала