خطر سیل در تهران+ ویدئو

© Sputnik / Georgiy Bazaevسیل و طوفان
سیل و طوفان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اهالی تهران نگران سیل و سیلاب ها هستند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اخبار رسانه ها، دبیر کمیته مدیرت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از افزایش احتمال بارش ها در استان تهران باتوجه به شروع فصول پاییز و زمستان و خطر طغیان رودخانه‌ها و سیلاب‌ها خبر داد.

بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی Meteorology ایران مبنی بر احتمال بارش بیشتر از حد نرمال خصوصاً در فصل پاییزضرورت دارد به شهروندان، مسافران و گردشگران اطلاع رسانی شود.

دبیر کمیته مدیرت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: همچنین شایسته است منابع طبیعی استان نسبت به تعیین، اطلاع‌رسانی واعلام عمومی درخصوص پهنه‌های لغزشی مشرف به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و سایر مجاری آب که احتمال ریزش و لغزش حین بارندگی و انسداد مسیر طبیعی رودخانه‌ها، مسیل‌ها و سایر مجاری آب را دارند اقدام نماید.

تأکید می شودکه عدم بارش در منطقه محل استقرار مسافران و گردشگران به منزله عدم وقوع سیلاب و طغیان رودخانه نیست. رودخانه‌ها خط القعر حوزه های آبریزچند صد کیلومترمربعی بالادست خود هستند و رواناب حاصل ازبارش ها را به پایین دست منتقل می‌کنند. بنابراین ممکن است چندکیلومتر بالاترازموقعیت ما بارشی باشدت زیاد اتفاق افتاده باشد و سیلاب حادث شده ما را با خطر بسیارجدی مواجه کند.

توصیه می‌شود شهروندان عزیز از نزدیک شدن و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطق درگیر بارش خودداری نمایند و نسبت به هشدارهایی که از سوی سازمان‌های مربوطه اعلام می‌شود، توجه جدی داشته باشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала