توافق محرمانه آمریکا و ترکیه در باره آزادی کشیش+عکس

© AP Photo / Emre Tazegulاندرو برانسون، کشیش آمریکایی
اندرو برانسون، کشیش آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ اعلام نمود توافق پشت پرده ای در باره آزادی کشیش برانسون وجود نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به خاطر آزادی کشیش اندرو برانسون تشکر کرد و گفت که هیچگونه توافق محرمانه ای با ترکیه در این خصوص انجام نشده بود.

پیشتر، شبکه تلویزیونی «ان بی سی» با استناد به منابعی در کاخ سفید اعلام نمود که مقامات آمریکا و ترکیه به توافق محرمانه ای در رابطه با آزادی کشیش آمریکایی رسیده بودند.

ترامپ در صفحه خود در توییتر نوشت:« هیچگونه توافق پشت پرده ای وجود نداشته است. من وارد معامله در موضوع گروگان ها نمی شوم. با این حال یک قدردانی از طرف آمریکا وجود دارد که می‌تواند به روابط خوب میان واشنگتن و ترکیه منجر شود».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  قرار است روز یک شنبه با آندرو برانسون کشیش آمریکایی در محل کاخ سفید دیدار کند.

برانسون که از حدود 2 سال قبل در ترکیه تحت بازداشت خانگی قرار داشت روز جمعه با حکم دادگاه ترکیه به 3 سال حبس محکوم شد اما به دلیل گذراندن 2 سال از این حکم دولت ترکیه به وی اجازه داد به آمریکا بازگردد.

برانسون به دلیل مداخله در کودتای سال 2016 در ترکیه از سوی نیروهای امنیتی این کشور تحت بازداشت قرار داشت. دادستانهای ترکیه  به دنبال صدور حکم 10 سال علیه وی بودند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا وزرای دادگستری و کشور ترکیه را به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت برانسون در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  پس از آنکه دادگاه ازمیر، اندرو برانسون کشیش آمریکایی را آزاد کرد، خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه خود در توییتر نوشت:« دادگاه ترکیه بطور مستقل  در خصوص پرونده ها تصمیم می گیرد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала