اخطار آمریکا به چین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اخطار آمریکا به چین
اخطار آمریکا به چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن تهدید تظامیان خود از سوی چین به خاطر ورود ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده به دریای چین جنوبی را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بولتون در مصاحبه با کانال رادیویی Salem Radio Network ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد چین طی مدت بیش از حد طولانی از نظم فعلی بین المللی سوء استفاده کرده و اکنون وقت پاسخ دادن امریکا به این رفتار فرا رسیده است. به گفته مقام امریکایی، بریتانیا و استرالیا بطور منظم وارد دریای چین جنوبی می شوند و آمریکا به فکر استخراج ذخایر طبیعی در این منطقه بدون توجه به همکاری چین است.
بولتون افزود:" این استان چین نیست و نخواهد بود".

پاسخ چین به آمریکا - اسپوتنیک ایران
پاسخ چین به آمریکا

چین و تعدادی از کشورهای منطقه، از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین بر سر مرزهای آبی و منطقه مسئولیت در دریای چین جنوبی و شرقی با هم اختلاف دارند.
همزمان آمریکا معتقد است که چین در حال ساخت جزایر مصنوعی است و آنها را مبدل به تأسیسات نظامی می کند و به این ترتیب مناطق ارضی خود را افزایش می دهد. در پکن این اتهامات رد می شود و معتقدند که فیلیپین و ویتنام آگاهانه از حمایت واشنگتن برای تشدید تشنج در منطقه استفاده می کنند.
آمریکا با دستاویز آزادی کشتیرانی بطور منظم ناوهای نیروی دریایی خود را به دریای چین جنوبی اعزام می کند. چندی پیش پکن تقاضا کرد واشنگتن فورا به عملیات تحریک آمیز در دریای چین جنوبی پایان بدهد.
به گفته پکن آمریکا به بهانه آزادی کشتی رانی ، مهم ترین موازین حقوق بین المللی را نقض می کند و تهدیدی برای حاکمیت چین و ثبات در منطقه است.
سخنگوی وزارت خارجه چین متذکر شد که چین قصد دارد به اقدامات لازم برای دفاع از حاکمیت ملی و امنیت کشور دست بزند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала