تحریم های لندن علیه ریاض

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه بریتانیا در حال تدوین لیست تحریمی متشکل از مقامات ساختارهای نظامی و مسئولان عربستان سعودی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایندپندنت، دیپلمات های بریتانیایی احتمال اعمال تحریم ها علیه عربستان را بسیار زیاد می دانند. یک منبع گفت:" به وزارت خارجه دستور داده اند حلقه اهداف بالقوه برای تحریم را معلوم کنندو این کار طی 48 ساعت اخیر بطور محسوس تحرک پیدا کرده است.
به گفته منبع، ممکن است دولت بریتانیا از "ماده اصلاحی ماگنیتسکی" استفاده کند که امکان می دهد تحریم هایی به خاطر نقض ناهنجار حقوق بشر اعمال شود. طبق این قانون اسامی افراد دخیل در موارد نقض ناهنجار حقوق بشر منتشر می شود.اصلاحیه قانون تحریم ها و مقابله با پولشویی در ماه مه به تصویب رسید.. این اصلاحیه با قانون مصوبه سال 2012 در امریکا مطابقت دارد.

بن‌سلمان منکر دست‌داشتن در ناپدیدی خاشقجی - اسپوتنیک ایران
بن‌سلمان منکر دست‌داشتن در ناپدیدی خاشقجی

روز ده اکتبر یک خودروی ون مشکی رنگ در ترکیه به ظن قرار داشتن جسد جمال خاشقجی، منتقد مشهور دولت سعودی در آن تحت پیگرد قرار گرفت. این روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در سال 2017 میلادی به امریکا رفته و در آنجا در روزنامه واشنگتن پست مقاملات انتقادی علیه ریاض می نوشت ، از 2 اکتبر(سه شنبه 10 مهر) بعد از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شده است.
دیرتر گزارش دادند که آنکارا در تماسی با واشنگتن از موجود بودن ویدئوهایی خبر داد که کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان را داخل کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می‌کند.
در این ویدئوها خاشقجی و بازجویانش و نحوه شکنجه و کشته شدن او نشان داده می‌شود. همچنین صدای تیم امنیتی شنیده می‌شود که خاشقجی را قبل از کشتن و تکه تکه کردن مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала