ترکیه سرنوشت کشیش آمریکایی را مشخص کرد

© AP Photo / Emre Tazegulترکیه سرنوشت کشیش آمریکایی را مشخص کرد
ترکیه سرنوشت کشیش آمریکایی را مشخص کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که در مظنون به ترتیب کودتای بازداشت شده در ترکیه بازداشت شد، به سه سال و یک و نیم ماه زندان محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که در مظنون به ترتیب کودتای بازداشت شده در ترکیه بازداشت شد، به سه سال و یک و نیم ماه زندان محکوم شد. دادگاه ترکیه کلیه محدودیت‌های قضایی را از وی برداشت. به این ترتیب، برانسون از حبس خانگی آزاد می‌شود. همچنین، ممنوعیت مسافرت این کشیش آمریکایی نیز لغو شده است.

در عین حال او در زندان نخواهد ماند زیرا دادگاه اعلام کرده است که او به اندازه کافی از زمانی که در اكتبر سال 2016 دستگیرشد در بازداشت بوده است. بازداشت خانگی او هم لغو می شود. درست قبل از محکوم کردن، کشیش آمریکایی تصریح کرده بود که او بی گناه است.

چهار شاهد اصلی اتهامات اندرو برانسون، شهادت خود را پس گرفته‌اند. دادستانی برای برانسون تقاضای 10 سال زندان کرده بود، اما دادگاه با موافقت با تنها سه سال حبس برای او، عملا حکم به آزادی کشیش آمریکایی داد.

این کشیش آمریکایی در ماه‌های اخیر به مهم‌ترین موضوع چالش بین آمریکا و ترکیه تبدیل شده بود و دولت ترامپ برای آزادسازی وی، دست به تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه زد.

پیش از این، روزنامه واشنگتن‌پست خبر داده بود که توافقی پشت پرده بین آنکارا و واشنگتن برای آزادی برانسون از یک‌سو و لغو تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه از سوی دیگر صورت پذیرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала