شکایت جواهرسازان لبنانی از همسر نخست وزیر سابق مالزی

© Fotolia / Farizun Amrodشکایت جواهرسازان لبنانی از همسر نخست وزیر سابق مالزی
شکایت جواهرسازان لبنانی از همسر نخست وزیر سابق مالزی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت جواهرسازی لبنانی Global Royalty Trading SAL از روسما منصور، همسر نجیب رزاق نخست وزیر سابق مالزی به دادگاه شکایت کرده و ادعا نموده که وی 44 قطعه جواهر به مبلغ در محجموع 14.4 میلیون دلار را بدون پرداخت بهای آنها برای خود برداشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Star، روسما منصور این جواهرات را در سال 2018 سفارش داده و سپس در مالزی دریافت کرده اما در موعد مقرر بهای آنها را نپرداخته است. همسر نخست وزیر سابق در توضیح گفته این 44 قطعه جواهر و دیگر جواهرات متعلق به وی هنگام بازرسی از خانه اش توسط پلیس مصادره شده و اکنون در اختیار دولت مالزی قرار دارند.
در جریان بازرسی ها از خانه ها و آپارتمان های متعلق به تنجیب رزاق ، نخست وزیر سابق مالری در ماه های ژوئن و ژوئیه امسال لوازم گرانبها، پول نقد و محصولات چرمی به ارزش در مجموع 285 میلون دلار ضبط شده است.
روسما منصور به اتهام پولشویی در چارچوب تعدادی از پروندهای کیفری درباره فساد مالی در بنیاد سرمایه گذاری دولتی 1MDB همچون شوهرش بازداشت و سپس به قید وثیقه آزاد شده اما هر دوی آنها تحت بازجویی قرار دارند.
رسوایی فساد مالی در بنیاد سرمایه گذاری دولتی 1MDB نقش بزرگی در پیروزی ائتلاف مخالفان نجیب رزاق در انتخابات پارلمانی 9 ماه مه 2018 ایفا کرد و حزب حاکم تحت رهبری نخست وزیر سابق مالزی برای نخستین بار طی 60 سال اخیر در انتخابات شکست خورد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала