مدیریت اس 300 در سوریه توسط کارشناسان ایرانی؟

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر مدیریت اس 300 در سوریه توسط کارشناسان ایرانی؟
مدیریت  اس 300 در سوریه توسط کارشناسان ایرانی؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نوشته یک وبسایت اسرائیلی، مدیریت سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 300 که روسیه به سوریه ارسال کرده، توسط کارشناسان ایرانی صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از DEBKAfile، این مطلب را یک منبع مرتبط با سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل اعلام کرده است.
DEBKAfile، وبسایت اطلاعات نظامی اسرائیل خاطرنشان می سازد طرف روسی که از همان ابتدا می خواست مدیریت سامانه های دفاع هوایی سوریه را به ایرانی بسپارد ، همان نوع از اس 300 (S-300PMU-2) را به سوریه ارسال کرد که قبلا در سال 2016 به تهران داده بود.در حال حاضر اعزام اپراتورهای ایرانی به سوریه جریان دارد.
یادآور می شود روسیه و ایران هنوز این خبر را بطور رسمی مورد تفسیر قرار نداده اند.

اس-300 - اسپوتنیک ایران
ارتقای سطح دفاع هوایی در سوریه با تحویل اس 300

وبسایت اسرائیلی خاطرنشان می سازد که روسیه ترجیح داده درباره طرح های خود سکوت کند و چنین اقداماتی را با عدم تمایل برای به خطر انداختن کارشناسان روسی در صورت حمله آمریکا و اسرائیل به سامانه های پدافند هوایی سوریه توضیح می دهد.
DEBKAfile می نویسد امریکا و اسرائیل به خاطر چنین تصمیم روسیه نگران هستند اما این تصمیم هم دارای جوانب مثبت و هم دارای جوانب منفی است. از یک طرف نگرانی های نظامیان اسرائیلی و امریکایی به خاطر احتمال صدمه دیدن کارشناسان روسی در صورت حمله به سامانه های پدافند هوایی سوریه اما از سوی دیگر مواضع ایران در سوریه به شدت تقویت خواهد گردید.
هفته گذشته روسیه 4 سیستم پدافند هوایی اس-300 را با هواپیمای آن-124 به سوریه منتقل کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که 17 سپتامبر سیستم پدافند هوایی سوریه بطور غیرعمد هواپیمای ایلوشین —20 روسیه را در نزدیکی سوریه زمانی هدف قرار داد که جنگنده های اسرائیلی اف —16 ضرباتی به اهداف در خاک سوریه وارد می آوردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روس در این هواپیما بودند که همه آنها کشته شدند.. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند و سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایلوشین-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را، خصمانه نامیده و حق خود دانست که پاسخ مناسب را به آن دهد.
اگر چه سامانه اس-300 در دهه 1970 در دوره اتحاد جماهیر شوروی طراحی و راه اندازی شد، هنوز هم یکی از بهترین سیستم های دفاع هوایی در جهان است. این سامانه پدافند هوایی برای کنترل فضای هوایی و نابودی جنگنده ها، بمب افکن ها، موشک ها و تهدیدات دیگر از هوا طراحی شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала