پروازهای شناسایی هواپیماهای بریتانیایی پس از استقرار اس 300 در سوریه

CC BY-SA 2.0 / Alan Wilson / Boeing RC-135Vپروازهای شناسایی هواپیماهای بریتانیایی پس از استقرار اس 300 در سوریه
پروازهای شناسایی هواپیماهای بریتانیایی پس از استقرار اس 300 در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز پنج شنبه دو هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا پروازهای شناسایی در نزدیکی سوریه انجام دادند که هفته پیش در آنجا سامانه های موشکی پدافند هوایی اس 300 روسی مستقر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس های غربی نظارت هوایی، ابتدا هواپیمای شناسایی استراتژیک بریتانیایی RC-135V با نمره ZZ666 که از جزیره کرت یونان آمده بود، مدت سه ساعت پرواز کرد.
به دنبال این هواپیما پرواز هواپیمای شناسایی راداری Sentry AEW.1 (AWACS) نیروی هوایی بریتانیا در نزدیکی سوریه و پایگاه هوایی حمیمیم روسیه در بندر طرطوس مشاهده شد.

اس-300 - اسپوتنیک ایران
انتشار ویدئو تحویل اس300 به سوریه

این در حالی است که روز دوشنبه نیز چهار جنگنده اسرائیلی اف-16 حریم هوایی لبنان را نقض کردند و در نزدیکی مرزهای سوریه پرواز کردند که هفته گذشته سامانه های پدافند هوایی اس-300 برای دفاع از مرزهای سوریه به آن کشور تحویل داده شد.
جنگنده های اسرائیلی پس از پرواز تا نزدیکی مرزهای سوریه، برگشتند و بسوی اسرائیل پرواز کردند.
ناظران معتقدند که نیروی هوایی اسرائیل می خواست فضای هوایی سوریه را در رابطه با آمادگی سیستم پدافند هوایی اس-300 امتحان کند.
هفته گذشته روسیه 4 سیستم پدافند هوایی اس-300 را با هواپیمای آن-124 به سوریه منتقل کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که 17 سپتامبر سیستم پدافند هوایی سوریه بطور غیرعمد هواپیمای ایلوشین —20 روسیه را در نزدیکی سوریه زمانی هدف قرار داد که جنگنده های اسرائیلی اف —16 ضرباتی به اهداف در خاک سوریه وارد می آوردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روس در این هواپیما بودند که همه آنها کشته شدند.. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند و سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایلوشین-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را، خصمانه نامیده و حق خود دانست که پاسخ مناسب را به آن دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала