در بازداشتگاه های مسلمانان چین چه خبر است؟

اشتراک
مقامات چین برای نخستین بار بطور رسمی به وجود بازداشتگاه های موسوم به "مراکز بازآموزی" برای مسلمانان اویغور در این کشور اعتراف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در گزارش یکی از کمیته های مجلس نمایندگان مردم منطقه خودمختار سین کیانگ ـ اویغور چین گفته شده است.
طبق این سند، برای جلوگیری از فعالیت افراط گرایانه در مراکز ویژه بازآموزی در سین کیانگ ـ اویغور ، آموزش تخصصی انفرادی و جمعی صورت می گیرد.
علاوه بر این خاطرنشان می شود در این مراکز حقوق تدریس شده، تربیت عقیدتی صورت گرفته و در نظم بخشیدن به ذهنیت افراد، اصلاح رفتار آنها و فراگیری زبان رسمی کمک می شود.

کنترل ژنتیکی مسلمانان چین - اسپوتنیک ایران
کنترل ژنتیکی مسلمانان چین

یادآور می شود چندی پیش آمریکا اعلام کرد در حال بررسی امکان اعمال تحریم ها علیه چین به خاطر ستمگری پکن در حق مسلمانان اویغور در منطقه خود مختار سین کیانگ ـ اویغور است.
پیشتر روزنامه نیویورک تایمز از اعمال تحریم ها علیه مقامات عالی رتبه و شرکت های چین به خاطر بدرفتاری با اویغورها خبر داده بود. از جمله شرکت های چینی Hikvision و Dahua Technology به خاطر شرکت در کار احداث زندان ها و ساختن وسایل تعقیب و پیگرد مردم در منطقه مورد تحریم های امریکا قرار گرفتند.
به عقیده مقامات چین اسلام گرایان رادیکال افغانستان و پاکستان از طریق منطقه خودمختار مسلمان نشین سین کیانگ ـ اویغور وارد چین می شوند و در این رابطه تدابیری برای مبارزه با تروریسم و کنترل مسلمانان این کشور اتخاذ می گردد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала