رند پال، سناتور آمریکایی، ریاض را تهدید کرد

© AP Photo / Jim Cole, Fileرند پل، سناتور آمریکایی، ریاض را تهدید کرد
رند پل، سناتور آمریکایی، ریاض را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رند پال، سناتور جمهوریخواه آمریکایی، تهدید کرد که اگر نشانه ای از نقش عربستان در حادثه قتل خاشقجی مشهود شود برای توقف فروش سلاح به عربستان دولت آمریکا را تحت فشار خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، رند پال، سناتور جمهوریخواه آمریکایی، تهدید کرد که اگر نشانه ای از نقش عربستان در حادثه قتل خاشقجی مشهود شود برای توقف فروش سلاح به عربستان دولت آمریکا را تحت فشار خواهد گذاشت و ارسال سلاح را به عربستان متوقف می کند.

او در این رابطه گفت: اگر عربستان مسئول این حادثه باشند وحتی اگر هرگونه نشانه ای دال بر نقش ریاض در قتل این روزنامه نگار مشخص شود، ارسال سلاح برای عربستان را متوقف می کنیم.

وی به گزارش ها مبنی بر قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی که منتقد خاندان آل سعود بود، اشاره کرد و افزود: این مساله محل اختلاف با رئیس جمهوری (ترامپ) است، اما چه بسا در صورتی که شواهد حاکی از قتل این روزنامه نگار توسط آن ها (دولت عربستان) باشد، ترامپ هم راضی به این تصمیم شود.

وی تصریح کرد: وقتی که دولت ترامپ برای انتقال سلاح های فروخته شده به عربستان از کنگره مجوز بخواهد، برای رد آن تلاش خواهد کرد.

"جمال خاشقجی" نویسنده 59ساله سعودی روز سه‌شنبه 10 مهر(دوم اکتبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد که این موضوع به نگرانی‌ها درباره امنیت وی دامن زد، مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که وی از سفارت خارج شده اما نامزد وی این موضوع را رد می‌کند، رسانه‌ها به نقل از برخی مقامات ترکیه اعلام کرده‌اند که این منتقد مشهور سعودی در کنسولگری کشته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала