محبوبیت سیستم پدافند هوایی روسیه در جهان

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر موشک
موشک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیستم روسی دقیق تر از سیستم های پدافند هوایی کشورهای دیگر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «الجزیره»، سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسیه سلاحی با تکنولوژی عالی است که موجب جلب توجه کشورهای جهان به آن می شود.

سایمون ویزمان، کارشناس انستیتوت تحقیقات صلح جهانی استکهلم اعلام نمود که سامانه موشکی  ضپدافند هوایی اس-400 روسیه از جمله سلاح های پیشرفته ای جهان است که می تواند مورد توجه بسیاری از کشور ها قرار گیرد.

سیستم توپخانه ای روسیه - اسپوتنیک ایران
سیستم توپخانه ای جدید روسیه

رادار و دیگر تجهیزات نظارتی اس-400، مانند موشک های آن، دارای طیف گسترده عمل می باشد. رادار این سلاح قادر به تشخیص اهداف در فاصله 600 کیلومتری بوده و برد آن تا 400 کیلومترمی رسد.

متخصص روسیه معتقد است که اس-400یک سلاح دقیق است که قادر به کشف همزمان تعداد زیادی از اهداف بالقوه، حتی در صورت استفاده از تکنولوژی نامرئی است.

ویزمان افزود:سیستم اس-400 دارای قدرت حرکت سریع است و قادر به انجام سه عملیات همزمان- استقرار، شلیک و حرکت به مکان دیگر می باشد.

قراردادهای خرید سیستم پدافند هوایی روسیه توسط چین، هند و ترکیه امضا شده است ومذاکرات مربوط به تحویل این سلاح همچنین با عربستان سعودی و هند ادامه دارد.

ویزمان خاطر نشان ساخت که علیرغم وخامت روابط با ایالات متحده، این کشورها هنوز از قصد خود برای خرید سیستم های روسیه خودداری نکرده اند. به نظر کارشناس روسیه، برای ترکیه، خرید این سلاح به یک نوع «پروژه افتخار» مبدل شده است.

به گفته کارشناس، این واقعیت که ترکیه در مقابلبه ایالات متحده ایستادگی می کند، نشان می دهد که این کشور می تواند ایالات متحده و ناتو را به چالش بکشد.

ایالات متحده، قانون مبارزه با دشمنان امریکا از طریق تحریم ها را در تابستان 2017 به تصویب رساند. این برنامه برای اعمال تحریم علیه روسیه و همچنین در برابر کشورهای که خواهان خرید سلاح روسیه هستند،در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала