مانورهای شگفت آور میگ +ویدئو

© Sputnik / Lulishov Solomon /  مراجعه به بانک تصاویر مانورهای میگ-21 ، آمریکائیان را شگفت زده کرد.
مانورهای میگ-21 ، آمریکائیان را شگفت زده کرد. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مانورهای میگ-21 ، آمریکائیان را شگفت زده کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مانورهای جنگنده میگ-21 «لنسر» رومانی ، آمریکائیان را شگفت زده کرد. این مانورها یادآور آن است که هدایت این جنگنده به نوشته ولفانگ لانگویچ خلبان و نویسنده کتابی در باره هدایت هواپیماها  تا چه حد جذاب است.

نوشتارنویس روزنامه « درایو» فیلم ویدئویی مانورهای جنگنده « میگ-21» را مورد تفسیر قرار داد که وزارت دفاع رومانی در فیس بوک منتشر کرده بود.

میگ، اسکاد رادار گریز می سازد - اسپوتنیک ایران
میگ، اسکاد رادار گریز می سازد

کشور رومانی دارای 40 جنگنده نسل سوم میگ —21 است که در دهه 2000 مدرنیزه  شدند. این جنگنده ها که طی سال های 1985-1959 در اتحاد شوروی ساخته شدند بهترین هواپیماهای مافوق صوت جهان هستند.

میگ-21 روسی، جنگنده مافوق صوت سبک ساخت شرکت میگ در اتحاد جماهیر شوروی است که توانایی پرواز با سرعتی بیش از 2 برابر سرعت صوت (ماخ) را دارد. این هواپیما رکورد خدمت در نیروی هوایی دست‌کم 56 کشور در چهار قاره جهان و شرکت در 30 جنگ را در اختیار دارد و با گذشت نیم قرن از اولین پروازش همچنان در بسیاری از نیروهای هوایی دنیا فعال می‌باشد. حدود 13 هزار و پانصد فروند از این جنگنده کوچک بال مثلثی ساخته شده که بیش از دو و نیم برابر اف-4 فانتوم رقیب قدیمی آن در جنگ‌های خاورمیانه و جنگ ویتنام است.

 میگ-21 برای درگیری‌های هوابه‌هوا به انواع موشک و راکت مسلح می‌شود و برخی مدل‌های آن یک یا دو توپ اتوماتیک یا مسلسل 30 میلی‌متری با توانایی شلیک 700 گلوله در دقیقه و مهمات کافی برای 5 دقیقه شلیک دارند اما برخی مدل‌ها از مسلسل برخوردار نیستند. از آنجا که تشخیص این موضوع در نبردهای هوابه‌هوا برای هواپیمای دشمن اگر غیرممکن نباشد بسیار دشوار است، فرض می‌شود که هر میگ-21 به مسلسل برای استفاده در جنگ‌های هوایی نزدیک مجهز است.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала