استعفای رئیس مفقود شده اینترپل

© Photo / Roslan Rahmanاستعفای رئیس مفقود شده اینترپل
استعفای رئیس مفقود شده اینترپل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس چینی «اینترپل» که پس از سفر به پکن مفقود شده، پس از متهم شدن به قانون‌شکنی در کشورش،از ریاست بر این نهاد کناره‌گیری کرد.

رئیس اینترپل در چین ناپدید شد - اسپوتنیک ایران
رئیس اینترپل در چین ناپدید شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پلیس بین الملل، «منگ هانگوی» رئیس اینترپل که بیش از یک هفته است ناپدید شده، امروز با ارسال نامه‌ای به این نهاد از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، دبیرخانه «اینترپل» اعلام کرد امروز نامه‌ای دریافت کرده که هانگوی در آن گفته دیگر قصد ریاست بر این سازمان را ندارد و از همین امروز از این سمت کنار رفته است.

بنا بر این گزارش، تا نشست ماه آینده کمیته اجرایی اینترپل که قرار است در شهر «دوبی» امارات عربی متحده برگزار شود، «کیم جونگ یانگ» از معاونان منگ سرپرستی این سازمان را عهده‌دار خواهد بود. کیم اهل کره جنوبی است و از سال ۲۰۱۵ به عنوان معاون آسیایی اینترپل مشغول به کار شده است.

هفته گذشته رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند منگ پس از سفر به چین مفقود شده و دیگر خبری از او به خانواده‌اش نرسیده است. اینترپل روز شنبه رسما از مقام‌های چینی خواست وضعیت رئیس این سازمان را که در چین معاون وزیر امنیت عمومی بوده، روشن کند.

حزب حاکم چین روز یکشنبه تایید کرد که «منگ هانگوی» رئیس پلیس بین‌الملل (اینترپل) در این کشور به دلیل «قانون‌شکنی» تحت تحقیقات قضایی قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه‌ای که کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز منتشر کرده، آمده است: «منگ هانگوی معاون وزیر امنیت عمومی مظنون به شکستن قوانین عمومی است. کمیسیون ملی نظارت اکنون در حال تحقیق درباره اوست.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала