همگرایی سیستم های پرداختی روسیه و ایران

© Sputnik / Alexey Filippovهمگرایی سیستم های پرداختی روسیه و ایران
همگرایی سیستم های پرداختی روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در جریان سفر خود به مسکو در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک درباره مسائل موجود در زمینه همگرایی سیستم های پرداختی بانکی ایران و روسیه و زمان راه اندازی سیستم پرداختی"میرـ شتاب" صحبت کرد.

همتی در پاسخ به سوالی درباره زمان راه اندازی سیستم پرداختی"میرـ شتاب" گفت:" این نیاز به زیرساخت هایی دارد. مباحث جدی بین دو کشور انجام شده است. ما امیدواریم که بتوانیم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم. این کاری شدنی است و می توانیم عملیاتی اش بکنیم. و لازمه اش این است که ما می خواهیم بانک های دو کشور از نظر نرم افزارهای خود بتوانند به توافق برسند. یکی از دلایلی که این موضوع به عقب افتاده است، بحث اختلاف نظری بود که بین سیستم دو بانک مرکزی وجود داشته است. امیدواریم بتوانیم این اختلاف نظر را به سمت همگرایی بیشتر حل کنیم".
رئیس کل بانک مرکزی ایران یگانه مشکل در زمینه راه اندازی سیستم پرداختی مشترک ایران و روسیه را "مشکل نرم افزاری" نامید
خبرنگار ما پرسید همگرایی سیستم پرداختی تا چه حد فشار تحریمی امریکا را کمتر خواهد کرد؟و آ قای همتی در پاسخ گفت:"ما می دانیم که هر چقدر ما بتوانیم با کشورهای همسایه از جمله روسیه روابطمان را گسترش بدهیم و روابطمان بر مبنای دلار و ارزهای غیر ملی نباشد، حتما می توانیم بر این نوع تحریمات تفوق پیدا کنیم. الان هم با رئیس بانک مرکزی روسیه به توافق رسیدیم. با کشورهای دیگر هم داریم همین کار را می کنیم. امیدواریم بتوانیم با ارزهای ملی خودمان مبادله انجام بدهیم. نکته ای را رئیس جمهور پوتین تأکید فرمودند که آمریکا عملا با این تحریماتی که شروع کرده است، خودش دارد به حذف دلار از معاملات بین المللی کمک می کند. و ما از این استقبال می کنیم".
رئیس کل بانک مرکزی ایران معتقد است راه اندازی سیستم پرداختی مشترک ایران و روسیه باعث افزایش حجم مبادله کالا بین دو کشور خواهد شد.

متن کامل مصاحبه اختصاصی اسپوتنیک با رئیس کل بانک مرکزی ایران دیرتر پخش خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала