آیا آمریکا سلاح میکربی می سازد؟

© AFP 2023 / Mike Nelsonآیا آمریکا سلاح میکربی می سازد؟
آیا آمریکا سلاح میکربی می سازد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از دانشمندان آلمانی و فرانسوی در گزارش تحقیقی خود نوشته اند برنامه نظامیان آمریکا برای استفاده از گسترش ویروس های دستکاری شده ژنتیک ناقض کنوانسیون سلاح های بیولوژیک خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Science، برنامه آمریکا تحت عنوان Insect Allies (حشرات متحد) در اداره طرح های پژوهشی پیشرفته (DARPA) پنتاگون تهیه می شود. هدف رسمی آزمایشات واکنش افقی کوروموزوم های گیاهانی است که با حشرات، ویروس قابل انتقال تولید خواهند کرد.
دانشمندان عواقب بیولوژیک، اقتصادی و اجتماعی دور و دراز اجرای برنامه پنتاگون برای محیط زیست را خاطرنشان می سازند. دانشمندان شک دارند که طرح پنتاگون برای کشاورزی آمریکا فایده عملی ببار آورد و تاکید می کنند که این طرح می تواند ناقض کنوانسیون سلاح های بیولوژیک تلقی شود.
خاطرنشان می شود که آمریکاییان برای اجرای این برنامه که از سال 2016 وجود دارد، 27 میلیون دلار خرج کرده اند.

ارسال میکرب های زنده سیاه زخم از سوی آمریکا ناقض موازین امنیت بیولوژیک است - اسپوتنیک ایران
ارسال میکرب های زنده سیاه زخم از سوی آمریکا ناقض موازین امنیت بیولوژیک است

یادآور می شود که دیروز ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع رادیوآکتیو، شیمیایی و بیولوژیک ارتش روسیه اعلام کرد دانشمندان آمریکایی در حال کار در یک مرکز پزشکی در گرجستان تحت ظاهر درمان، یک ماده سمی شیمیایی را روی ساکانان محل آزمایش کرده اند. این نتیجه گیری وزارت دفاع روسیه بر اساس بررسی مطالب منتشره از سوی ایگور گئورگادزه، وزیر سابق امنیت دولتی گرجستان انجام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала