چین بدون نفت امریکا

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر چین بدون نفت امریکا
چین بدون نفت امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا در شرایط جنگ تجاری با چین، صادرات نفت خام به این کشور را بطور کامل متوقف کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، این مطلب را سه چونلین، رئیس شرکت کشتیرانی China Merchants Energy Shipping (CMES) در حاشیه نشست سالانه شرکت های کشتیرانی در هنک کنگ اعلام کرد.
رویترز خاطرنشان می سازد واردات نفت چین از امریکا که در ماه اوت 9.7 میلیون بشکه بود، در ماه سپتامبر به 0.6 میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که قبلاً صادرات نفت آمریکا به چین هیچگاه کمتر از 4.4 میلیون بشکه نبوده است.

مجازات چین از سوی آمریکا به خاطر مسلمانان - اسپوتنیک ایران
مجازات چین از سوی آمریکا به خاطرمسلمانان

روابط امریکا در بهار امسال به خاطر آغاز جنگ تجاری بین دو کشور به شدت تیره شده است. ترامپ اعلام نموده که قصد دارد تا مالیات بر کالاهای چینی را به 267 میلیارد دلار برساند. ترامپ ها بارها اعلام نمود که از وضعیت کنونی تجاری با چین ناراضی است. 15 ماه ژوئن وی اعلام کرد که در رابطه با سرقت تکنولوژی آمریکا توسط چین و اینکه پکن دست به تجارت ناعادلانه می زند، آمریکا کالاهای وارداتی از چین به مبلغ 50 میلیارد دلار را مشمول تعرفه گمرکی 25 درصدی می کند. مقامات چین بلافاصله در رابطه با محصولات آمریکایی همان ارزش تعرفه گمرکی را وضع کردند. در حال حاضر میزان موازنه در روابط تجاری آمریکا و چین 500 میلیارد دلار به نفع چین است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала