سلاح سایبری "وحشتناک" روسیه

© Depositphotos.com / Stokketeسلاح سایبری "وحشتناک" روسیه
سلاح سایبری وحشتناک روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه آمریکایی Daily Beast می نویسد سرویس های اطلاعاتی روسیه بطور مخفیانه نوع تازه ای بد افزار را ایجاد کرده اند که نمی توان آنرا از رایانه حذف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه با استناد به گزارش شرکت ESET در کنفرانس ایمنی Blue Hat ادعا می کند گروه هکری Fancy Bear که گویا با سرویس های اطلاعاتی روسیه مرتبط است، این بد افزار را بر اساس کد یک بد افزار جاسوسی دیگر ساخته که در سال 2015 توسط گروه هکری Hacking Team تدوین شده بود.
اولین اشاره به این بد افزار در ماهه مارس امسال در نرم افزار Absolute LoJack مشاهده شد که به صاحبان لپ تاپ ها امکان می دهد محل استقرار وسایل موبایل سرقت شده را معلوم کرده یا اطلاعات محرمانه را از راه دور از رایانه حذف کنند. هکرها توانسته بودند به این نرم افزار رسوخ کرده و آنرا هک کنند.

تشکیل ارتش سایبری بریتانیا برای حمله به روسیه - اسپوتنیک ایران
تشکیل ارتش سایبری بریتانیا برای حمله به روسیه

نشریه آمریکایی ادعا می کند بدافزار جدید به نام LoJax برای جاسوسی و سرقت اطلاعات به سخت افزار رایانه رسوخ کرده و حتی در صورت نصب مجدد سیستم عامل حذف نمی شود.
علاوه بر این LoJax نقش محافظ برای بدافزار پیدا شده در نرم افزار Absolute Lojack را ایفا می کند و تراشه UEFI هک شده رایانه هربار پس از نصب مجدد سیستم عامل که ببیند بد افزار در دیسک سخت رایانه قرار ندارد، آنرا احیا می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала