مجموعه جدید مهار موشکی در روسیه ساخته می شود

© Sputnik / Maksim Blinovمجموعه جدید مهار موشکی، بعد از حادثه ایل-20، در روسیه ساخته می شود
مجموعه جدید مهار موشکی، بعد از حادثه ایل-20، در روسیه ساخته می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت فناوری رادیو-الکترونیک پس از حادثه ای که برای هواپیمای نظامی ایل-20 در سوریه اتفاق افتاد، به توسعه سیستم های دفاعی هواپیما و جنگ الکترونیک ادامه می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر میخایف، مشاور معاون اول گروه فناوری های رادیویی-الکترونیکی وزارت دفاع روسیه گفت: شرکت فناوری رادیو-الکترونیک پس از حادثه ای که برای هواپیمای نظامی ایل-20 در سوریه اتفاق افتاد، به توسعه سیستم های دفاعی هواپیما و جنگ الکترونیک ادامه می دهد و کار بر روی اصول فیزیکی جدیدی را انجام می دهد که هواپیمای شناسایی را از دید موشک دشمن مخفی کند.

اسرائیل چگونه هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه را مورد هدف قرار داد - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
اسرائیل چگونه هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه را مورد هدف قرار داد
او در ادامه افزود: ما به طور مستمر کار را بر روی توسعه مجموعه های دفاعی هواپیما مانند ویتیبسک، پرزیدنت، خیبینی و… ادامه می دهیم.

او در پاسخ به سوالی که چگونه با اصول فیزیکی این کار انجام می پذیرد پاسخ داد که با تکنولوژی جدید ما می توانیم هواپیماها را از دید تمام موشک های دشمن در تمام محدوده ها (مادون قرمز، حرارتی، لیزر، رادار و غیره) نامرئی و پنهان کنیم.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала