آمریکا خواست تا از هر طریقی که می شود درگیری های سوریه متوقف شود

CC BY-SA 3.0 / Kirill Naumenko / Russian Air Force Ilyushin Il-20آمریکا خواست تا از هر طریقی که می شود درگیری های سوریه متوقف شود
آمریکا خواست تا از هر طریقی که می شود درگیری های سوریه متوقف شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده برای گفتگوی سوریه گفت: حادثه سقوط ایل-20 در سوریه یک نمونه خطرناک از افزایش درگیری در منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده برای گفتگوی سوریه گفت: حادثه سقوط ایل-20 در سوریه یک نمونه خطرناک از افزایش درگیری در منطقه است.

او در نشستی در نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "ده روز پیش نیروهای احتمالا از سمت اسراییل به اهداف نظامی ایران حمله کردند و در نتیجه نیروهای مسلح سوریه تلاش کردند تا به نیروهای اسرائیل حمله کنند و در نهایت به نیروهای مسلح روسیه حمله کردند. این یک سناریوی تشدید است که لازم است به سرعت آن را متوقف کنیم."

جفری افزود که پنج نیروی مسلح دولتی وجود دارند که به طور دائمی در حال حمله به یکدیگر در سوریه هستند، آنها نیروهای آمریکا، روسیه، ترکیه، ایران و اسرائیل هستند.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала