مهار اسرائیل از سوی روسیه

© Sputnik / Uliana Solovyova /  مراجعه به بانک تصاویر اس-300
اس-300 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه با تحویل سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 به سوریه توانست اسرائیل را که در سالهای اخیر از کنترل خارج شده و کشورهای دیگر را بمباران کرده، مهار کند.

به گزارش اسپوتنیک، گیدئون لوی، روزنامه نگاراسرائیلی در مقاله خود در روزنامه هاآرتس، ضمن بیان این مطلب ابراز عقیده می کند که برای نخستین بار طی مدت طولانی ، کشوری به اسرائیل نشان داده که نفوذش بیکران نیست و امریکا نخواهد توانست برای همیشه از وی دفاع کند.
به عقیده این روزنامه نگار، اسرائیل به چنین محدودیت هایی همچون "هوا" نیازدارد چون اخیراً تکبر و اوضاع ژئوپلتیک در جهان به تل آویو امکان داده از کنترل خارج شده و آزادانه سوریه را بمباران کند.
به عقیده نویسنده مقاله، واکنش مسکو نسبت به حادثه سرنگونی ایلوشین20 و تحویل اس 300 به سوریه، اسرائیل را شوکه کرده است.
این روزنامه نگار می نویسد:"روسیه با استفاده از زبانی که اسرائیل آنرا می فهمد ، شیوه رفتار با تل آویو را به جهانیان نشان داده است.
گیدئون لوی خاطرذنشان می سازد فقط مجازات و واکنش شدید اسرائیل را وادار می کند عادلانه رفتار کند.

اسرائیل چگونه هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه را مورد هدف قرار داد - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
اسرائیل چگونه هواپیمای ایل-20 روسیه در سوریه را مورد هدف قرار داد

پیشتر وزارت دفاع روسیه اطلاع داده بود ساعت 23.00 روز 17 سپتامبر به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایلوشین-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را پوشانده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایلوشین-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روس در این هواپیما بودند که همه آنها کشته شدند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایلوشین-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала