چین به آمریکا هشدار داد

© AP Photo / Aaron Favilaچین به آمریکا هشدار داد
چین به آمریکا هشدار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین به همکاری نظامی با روسیه ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی وزارت دفاع چین اعلام کرد، همکاری چین و روسیه در رشته نظامی، یک همکاری عادی بین دو کشور مستقل است و آمریکا هیچگونه حقی در دخالت در این موضوع ندارد.

وی در پاسخ به سوال مربوط به اینکه آیا تحریم های امریکایی بر همکاری نظامی-فنی پکن و مسکو تأثیر خواهد گذاشت گفت:«چین و روسیه را همکاری استراتژیک جامع با هم پیوند می دهد. همکاری دو جانبه نظامی یک همکاری عادی بین دو کشور مستقل است».

به گفته وی هدف این همکاری را حمایت از منافع قانونی دو کشور، تأمین صلح و ثبات جهانی و منطقه ای تشکیل می دهد که با حقوق بین المللی مطابقت دارد و آمریکا حق دخالت در این موضوع را ندارد.

روسیه همکاری متقابل نظامی و فنی با ایران را توسعه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
روسیه همکاری متقابل نظامی و فنی با ایران را توسعه خواهد داد

وی متذکر شد:«در حال حاضر تمام پروژه های همکاری روسیه-چین در رشته نظامی بر طبق برنامه اجرا می شوند و هر دو کشور قصد دارند در آینده نیز به این همکاری بر اساس منافع متقابل ادامه بدهند».

هفته گذشته آمریکا به دلیل معامله خرید هواپیماهای روسیه و سامانه  ضد موشکی «اس-400» روسیه توسط چین، تحریم هایی علیه وزارت دفاع چین و «روس ابرون اکسپورت» روسیه وضع کرد. پکن به نوبه خود از آمریکاخواست تحریم ها را لغو کند  و هشدار داد در غیر اینصورت آمریکا خودش مسئول عواقب این تحریم ها خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала