رمزگشایی از کتیبه مرموز مصری + عکس

© Sputnik / Michael Klimentyevرمزگشایی از کتیبه مرموز مصری + عکس
رمزگشایی از کتیبه مرموز مصری + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشگاه استراسبورگ فرانسه از متن یک کتیبه مصری به قدمت بیش از 1300 سال رمز گشایی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، معلوم شد این کتیبه پاپیروسی یک طلسم است که برای ایجاد روابط پایدار عاشقانه به کار گرفته می شد.
در این کتیبه سحرآمیز تصویر دو موجود پرنده شکل دیده می شود که به یکدیگر نگاه می کنند. در بالا و پائین این تصویر متنی به زبان قبطی دیده می شود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پرندگان مظهر مرد و زن دارای روابط عاشقانه هستند.
به عقیده پژوهشگران ، این طلسم برای کمک به عاشقان و دفاع از احساسات آنها در نظر گرفته شده بود. اما روایت های دیگری نیز درباره این طلسم وجود دارد که طبق یکی از انها دو پرنده اهریمنانی هستند که تلاش می کنند انسان ها را فریب دهند.

یادآور می شود در اواسط ماه ژوئن نیز دانشمندان مصر در حین حفاری در اسکندریه یک تابوت سیاه عظیم و سه مومیایی آسیب دیده را پیدا کردند.

مصطفی الوزیری،رئیس اداره آثار باستانی مصردر این زمینه گفت: جمجمه یکی از مومیایی ها شکسته است و احتمالا این مومیایی متعلق به یک مرد جنگجو است. 

پس از پیدا شدن این تابوت تصور می شد که در آن مومیایی اسکندر مقدونی، که هنوز قبر او پیدا نشده ، دفن شده است. همچنین غارت نشدن این تابوت ها بعلت شر نهفته در آن ها گمانه زنی می شد، اما محققان مصر این فرضیه ها را رد کردند.
گفتنی است در ماه فوریه، باستان شناسان مصری یک گورستان بزرگ، شامل هشت مقبره، که شامل حدود 40 تابوت است را در منطقه تون الجبال در جنوب قاهره کشف کرده اند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала