چرا تحریم ها علیه روسیه با تحریم ها علیه ایران فرق دارد؟

© AP Photo / Susan Walshچرا تحریم ها علیه روسیه با تحریم ها علیه ایران فرق دارد؟
چرا تحریم ها علیه روسیه با تحریم ها علیه ایران فرق دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم های آمریکا علیه روسیه بر خلاف تحریم ها علیه کره شمالی یا ایران فقط علیه برخی از اشخاص و موسسات است.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به گزارش مارشال بلینگسلی، دستیار وزیر خزانه داری امریکا دلیل این امر آن است که اقتصاد روسیه بزرگ ابعاد بوده و بخوبی به سیستم مالی و تجاری بین المللی پیوند خورده است.
مارشال بلینگسلی در سخنرانی خود در مقابل کمیته فرعی تخصصی سازمان های مالی و تجاری کنگره آمریکا اعلام کرد وزارت خرانه داری برای اعمال تحریم ها بر کشورهای مختلف از جمله روسیه ، ایران و کره شمالی از رویکرد های گوناگونی پیروی می کند.
مقام آمریکایی ضمن صحبت درباره تفاوت های روسیه با کره شمالی و ایرانی به بزرگ ابعاد بودن اقتصاد روسیه و پیوند های خوب آن با سیستم مالی و تجاری بین المللی و جدا بودن جزئی یا کامل ایران و کره شمالی از این سیستم طی دهها سال اشاره کرد.

ترامپ: شدیدترین تحریم ها علیه ایران اعمال خواهد شد - اسپوتنیک ایران
ترامپ: شدیدترین تحریم ها علیه ایران اعمال خواهد شد

بلینگسلی توضیح داد که دولت امریکا از ژانویه 2017 علیه 232 شخصیت حقیقی و حقوقی در بخش های کلیدی اقتصاد روسیه تحریم هایی را اعمال کرده است.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала