پایبندی لندن به برجام

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار نخست وزیر بریتانیا با روحانی
دیدار نخست وزیر بریتانیا با روحانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در دیدار با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد دوباره بر پایبندی لندن به برجام تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی تلگراف ، ترزا می خاطرنشان ساخت بریتانیا تا زمانی که تهران به اصول برجام پایبند باشد، به تلاش های خود ادامه خواهد داد تا ایران از تضعیف تحریم ها نفع اقتصادی ببرد.
نخست وزیر بریتانیا ضمن صحبت درباره روابط دو جانبه لندن و تهران خواستار پیشبرد روابط دو کشور در زمینه های گوناگون از جمله اقتصاد و انرژی شد.
رئیس جمهور ایران بنوبه خود از ضرورت ایجاد مکانیزمی برای دفاع از برجام و اجرای کامل آن بویژه در بخش اقتصادی سخن گفت.
علاوه بر این ترزا می و حسن روحانی در دیدار خود حمله تروریستی چندی پیش به رژه نظامی در اهواز را که باعث مرگ 29 نفر شد، محکوم کردند.
یادآور می شود که همچنین در دیدار وزیران خارجه بریتانیا و ایران بر پیبندی لندن بر برجام تاکید شد.

روحانی از آمریکا خواست تا به میز مذاکره در چارچوب برجام بازگردد - اسپوتنیک ایران
روحانی از آمریکا خواست تا به میز مذاکره در چارچوب برجام بازگردد

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала