روسیه می تواند اس-300 را در مدت 2-3 ماه در سوریه مستقر کند

© Sputnik / Evgeny Biyatovروسیه می تواند اس-300 را در مدت 2-3 ماه در سوریه مستقر کند
روسیه می تواند اس-300 را در مدت 2-3 ماه در سوریه مستقر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته کارشناس، روسیه می تواند در مدت زمان 2 تا 3 ماه سیستم دفاع موشکی اس-300 را در سوریه مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتور موراخوفسکی، سردبیر و کارشناس مجله "آرسنال اتیچستوا" گفت: در صورت نیاز مسکو می تواند سیستم دفاع هوایی اس-300 را در مدت زمان 2 تا3 ماه در دمشق مستقر کند. اما همزمان با تحویل سیستم جدید لازم است که سیستم دفاع موشکی سوریه را بروز رسانی کند.

این کارشناس یادآوری می کند که در سال 2010، زمانی که توافق نامه ای بین سوریه و روسیه برای تحویل سیستم های دفاع موشکی به دمشق انجام شد، اسرائیل نگرانی خود را ابراز کرد و از مسکو خواست است که این کار را نکند.

او در ادامه افرود: اسراییل متوجه شد که قرار است مجموعه دفاعی اس-200 با مجموعه دفاعی اس-300 در سوریه جایگزین شود و گفت: فدراسیون محترم روسیه، به نظر می رسد که با تحویل اس-300 به سوری ها باعث می شوید که تقریبا کل قلمرو اسرائیل تحت سیستم دفاع موشکی سوریه قرار بگیرد و هواپیماهای اسرائیلی بلافاصله پس از صعود می توانند توسط سوریه مورد هدف قرار بگیرند. این برای ما مناسب نیست، ما نگرانی و عمیق خود را بیان می کنیم و به شدت از شما می خواهیم که این قرارداد را اجرا نکنید.

موراخوفسکی گفت که در حال حاضر دفاع هوایی سوریه با مجموعه های دفاعی اس-200 مسلح است.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала