روسیه: نیروی هوایی اسراییل مقصر سقوط هواپیمای ایل-20 است

© Sputnik / Ada Bagianروسیه: نیروی هوایی اسراییل مقصر سقوط هواپیمای ایل-20 است
روسیه: نیروی هوایی اسراییل مقصر سقوط هواپیمای ایل-20 است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه معتقد است که مقصر سقوط هواپیمای روسی ایل-20 به طور کامل متوجه اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک، یک نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه، ژنرال ایگور کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در مورد سقوط هواپیمای ایل-20 اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه معتقد است که مقصر سقوط هواپیمای روسی ایل-20 به طور کامل متوجه اسرائیل است، که نیروی هوایی این کشور یا غیر حرفه ای عمل کرده یا اینکه مرتکب غفلت و سهل انگاری جنایی شده است.

سخنگوی وزارت دفاع در نشست خبری گفت: "اسناد و شواهد ارائه شده نشان‌دهنده این است که اقدامات خلبانان جنگنده‌های اسرائيلی که باعث کشته‌شدن 15 نظامی روسی شد، یا به‌دلیل غیرحرفه ای بودن شان و یا هم سهل‌انگاری جنایی صورت گرفته است. بنابراین، ما به این باوریم که مسوولیت فاجعهٔ سقوط هواپبمای روسی ایل-20 کاملاً متوجه نیروی هوایی اسرائیل و کسانی که تصمیم چنین اقدام را گرفته اند، می‌باشد".

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала