بالاگرفتن تنش ها میان پکن و واشنگن

© AP Photo / Jason Lee/Poolبالاگرفتن تنش ها میان پکن و واشنگن
بالاگرفتن تنش ها میان پکن و واشنگن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه چین همکاری با روسیه در زمینه نظامی را رویکردی عادی در روابط بین الملل می داند.

تحریم جدید آمریکا علیه چین  به علت خرید سوخو و اس-400 - اسپوتنیک ایران
تحریم جدید آمریکا علیه چین به علت خرید سوخو و اس-400
به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر امور خارجه چین گفت: همکاری نظامی روسیه و چین به عنوان دو کشور مستقل یک امر طبیعی است و آمریکا اجازه دخالت در آنرا ندارد.
وی افزود: به سفیر آمریکا در مورد تحریم های پکن به دلیل خرید سلاح های روسی تذکر جدی ابلاغ شده است. واشنگتن با اقدامات خود حقوق بین الملل را به طور جدی نقض می کند.
این دیپلمات چینی ادامه داد: چین تمام تلاش و اقدامات لازم را برای حفظ قاطع منافع ملی خود انجام خواهد داد و به واشنگتن هشدار می دهیم که خیلی سریع باید اشتباهات خود در مورد تحریم ها را اصلاح کند، در غیر اینصورت آمریکا باید مسئولیت عواقب آنرا بپذیرد.
همچنین وزارت دفاع چین اعلام کرد این کشور سفر فرمانده نیروی دریایی خود به آمریکا را در پاسخ به تحریم‌های واشنگتن علیه پکن به خاطر همکاری نظامی این کشور با روسیه لغو کرد.
در بیانیه وزارت دفاع چین گفته شده است طرف چینی تصمیم گرفته است فورا سفر «شن جینلانگ» فرمانده نیروی دریایی چین، به آمریکا را که قرار بود برای شرکت در بیست و سومین سمپوزیم بین‌المللی نیروی دریایی به این کشور سفر کند، لغو کند.
وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌هایی را علیه آژانس توسعه تجهیزات ارتش چین به علت «تعاملات گسترده» آن با شرکت «روسوبورون اکسپورت» که شرکت دولتی صادرات تسلیحاتی روسیه است، اعمال کرد. این محدودیت‌ها به خاطر دو قرارداد مهم تسلیحات پکن و مسکو یعنی توافق 2017 برای خرید ده فروند جنگنده سوخوی 35 و قرارداد 2018 برای خرید سامانه دفاعی اس 400 اعمال شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала