قرعه مناسب روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiقرعه مناسب روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل
قرعه مناسب روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در وبسایت خود برنامه سخنرانی سران کشورهای مختلف جهان در هفتاد و سومین نشست سالانه این مجمع را اعلام کرد.

آیا روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند؟ - اسپوتنیک ایران
آیا روحانی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل که از هفته گذشته آغاز شده از روز سه‌شنبه آتی (25 سپتامبر مقارن با سوم مهرماه) به مدت 6 روز شاهد سخنرانی سران کشورهای مختلف خواهد بود. طبق قاعده مرسوم، هر کشور عضو سازمان ملل می‌تواند به مدت 15 دقیقه درباره مسائل جهانی به ایراد سخنرانی بپردازد.

طبق برنامه اعلام شده، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین روز از سخنرانی سران کشورهای جهان یعنی روز سه‌شنبه سوم مهرماه پس از سخنرانی دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی این سازمان و همچنین رئیس‌جمهور برزیل، حدودا بین ساعت 17 تا 19 به وقت ایران به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، نیز طبق جدول زمانی ارائه‌شده در همان روز و همان نوبت پس از ترامپ سخنرانی خواهد داشت اما با توجه به اینکه ایشان جزء سخنرانان پایانی نوبت صبح است و احتمال جابجایی سخنرانان یا طولانی شدن مباحث نیز وجود دارد، سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان احتمالا بین ساعت 20:30 تا 22 انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود ترامپ از فرصت 15 دقیقه‌ای خود در مجمع عمومی سازمان ملل به طرح مسائلی علیه ایران بپردازد، اما با توجه به اینکه سخنرانی روحانی در همان روز و دستکم دو ساعت پس از سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا انجام خواهد شد، وی می‌تواند در نوبت سخنرانی خود به سخنان ترامپ در حضور سران کشورهای جهان پاسخ دهد.

روحانی در نوبت صبحِ اولین روز از سخنرانی سران کشورها در هفتاد و سومین نشست سالانه مجمع عمومی، با احتساب دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی، سخنران پانزدهم است و در فاصله بین سخنرانی ترامپ تا سخنرانی وی، سران 10 کشور از جمله ترکیه، مکزیک، فرانسه و قطر به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала