آمریکا از سوء استفاده ایران از دین سخن گفت

© AFP 2023 / Jewel SAMADآمریکا از سوء استفاده ایران از دین سخن گفت
آمریکا از سوء استفاده ایران از دین سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیکی هیلی، نماینده دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد شامگاه پنج شنبه 20 سپتامبر ایران را به تلاش برای برهم زدن ثبات و امنیت منطقه با بکارگیری گفتمان دینی متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، هیلی در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت با انتقاد از رویکردهای ایران در منطقه خاورمیانه گفت:‌« تهران همچنان در تلاش برای بر هم زدن ثبات کشورهای منطقه است».
هیلی افزود: رژیم ایران از دیکتاتورهایی حمایت کرده که علیه مردم خودشان از گاز شیمیایی استفاده کرده اند. تهران به ستیزه جویان موشک می دهد، به جنگجویان و تروریست های خارجی منابع می دهد و علیه منافع و سیاست های شورای امنیت فعالیت دارد. در سراسر خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران حاکمیت همسایگان خود را به خطر می اندازد. در لبنان، سوریه و یمن به طور کامل به حاکمیت آنها بی توجه است.
هشدار آمریکا به تمامی کشوهایی درباره همکاری با ایران - اسپوتنیک ایران
هشدار آمریکا به تمامی کشورها درباره همکاری با ایران
سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود:‌ در ماه‌های اخیر تجاوزات ایران افزایش یافته و به طور آشکار نیروهای نیابتی با پول، آموزش و تجهیزات تهیه شده از سوی تهران در عراق فعالیت دارند.
هیلی در پایان سخنان خود با اشاره به جزئیات فعالیت های ایران در عراق گفت تهران می خواهد عراق ضعیف بماند تا فعالیت‌های تروریستی خود را در آنجا توسعه بدهد. مداخلات ایران نه تنها مانع پیشرفت مردم عراق نیست بلکه مایه درگیری و جنگ بیشتر در آنجاست.
هیلی در ادامه گفت: «ایران منطقه‌ای ویژه برای خود در عراق تاسیس کرده تا از آن برای حمایت مالی و آموزش گروه‌های شبه نظامی وابسته‌اش بپردازد».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала