نگرانی اسرائیل به خاطر تهدیدات ایران

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی اسرائیل به خاطر تهدیدات ایران
نگرانی اسرائیل به خاطر تهدیدات ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زئیو سنیر، مدیر کل کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل اعلام کرد کشور وی برای مقابله با حمله احتمالی از جانب ایران تدابیری را برای مدرنیزاسیون تاسیسات هسته ای خود و دفاع از آنها اتخاذ می کند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز متن سخنرانی مدیر کل کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل در 62 ـ مین اجلاس کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین منتشر شده است.
سنیر گفت:" ما نمی توانیم نسبت به تهدیدات مکرر و آشکار ایران و وابستگانش درباره حمله به تاسیسات هسته ای اسرائیل بی تفاوت باقی بمانیم و در این رابطه اسرائیل مجبور است تدابیری را اتخاذ کرده و از تاسیسات هسته ای خود دفاع کند. تاسیسات ما مطابق با دستورالعمل های آژانس بین المللی انرژی اتمی دائماً مدرنیزه می شوند تا ما بتوانیم با هر حمله ای مقابله کنیم".
پیشتر مدیر کل کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل آژانس بین المللی انرژی اتمی و جامعه جهانی را به اتخاذ تدابیری در رابطه با فعالیت ایران در سوریه برای گویا ساخت سلاح هسته ای فرا خوانده و همچنین گفته بود آژانس باید "فعالیت مخفی ایران را بطور مفصل بررسی کند".

توان ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم - اسپوتنیک ایران
توان ایران برای افزایش غنی سازی اورانیوم

یادآور می شود امروز نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، از این نهاد خواست اسراییل را وادار کند به پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران اینترنشنال، نمایندگی جمهوری اسلامی در نامه خود اسراییل را حکومتی توصیف کرد که «سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین‌المللی» دارد و «بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای» است. در این نامه از جامعه بین‌الملل خواسته شده تا مقابل «اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای» اسراییل موضع‌گیری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала