هدیه سخاوتمندانه رهبرکره شمالی به همتایش از کره جنوبی

© REUTERS / Pyeongyang Press Corps/Poolهدیه سخاوتمندانه رهبرکره شمالی به همتایش از کره جنوبی
هدیه سخاوتمندانه رهبرکره شمالی به همتایش از کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دو تن قارچ خوراکی گرانقیمت ماتسوتاکه را به مون جه این، همتای خود از کره جنوبی هدیه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی ضمن اعلام این مطلب گفت قارچ ها با هواپیما به سئول رسانده اند.
به گفته سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، مون جه این دستور داده است این قارچ ها در بین آن اعضای خانواده های جدا شده بر اثر جنگ کره توزیع شود که هنوز نتوانسته اند با خویشاوندان خود را در کره شمالی دیدار کنند.
قارچ ماتسوتاکه جزو خوراک های گرانقیمت در ژاپن، چین، کره و آمریکای شمالی است.

دختر 9 ساله رقاص در پیونگ یانگ و دختر 10 ساله ای از کره جنوبی در هفته مد سئول - اسپوتنیک ایران
شباهت ها و تفاوت های مردم دو کره

از 18 تا 20 سپتامبر، پیونگ یانگ میزبان پنجمین دیدار سران دو کره است (سومین اجلاس در امسال). دو دیدار اول در سال 2000 و 2007 صورت گرفت و سه دیدار بعدی همین امسال انجام شده است. روابط میان دو کشور و توافق برای حرکت به سوی خلع سلاح هسته ای کامل و صلح در شبه جزیره کره از موضوعات اصلی این گفتگوها می باشد.

گفتنی است، پیش از این در خبرها آمده بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی مون جائه این در لیموزین رو باز با تکان دادن دست به استقبال مردمی که در طول جاده ایستاده بودند، از فرودگاه تا شهر پیونگ یانگ رفتند. سپس در ماشین لیموزین " مرسدس" روباز به پیونگ یانگ رفتند. این سومین دیدار مون جائه و کیم جونگ و پنجمین اجلاس سران دو کره از زمان تقسیم کره به دو بخش پس از جنگ جهانی دوم و در نتیحه جنگ کره در سال های 1950 تا سال 1953 است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала