اسرائیل بابت کشته شدن خدمه روسی هواپیمای ایل-20 اظهار تاسف کرد

CC BY-SA 3.0 / Wikipedia / Kirill Naumenko / اسرائیل بابت کشته شدن خدمه روسی هواپیمای ایل-20 متاسف است
اسرائیل بابت کشته شدن خدمه روسی هواپیمای ایل-20 متاسف است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دفاعی اسرائیل در روز سه شنبه بابت سقوط هواپیما های نظامی روسی ایل-20 ابراز تاسف کرد که این هواپیما توسط سیستم های دفاع هوایی سوریه برفراز دریای مدیترانه مورد اصابت قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، نیروی دفاعی اسرائیل در روز سه شنبه بابت سقوط هواپیما های نظامی روسی ایل-20 ابراز تاسف کرد که این هواپیما توسط سیستم های دفاع هوایی سوریه برفراز دریای مدیترانه مورد اصابت قرار گرفت. اما خاطر نشان ساخت که اسرائیل مسئولیت و عواقب این رویداد را متوجه نیروهای دولتی سوریه می داند.

ارتش اسرائیل گفت: اسرائیل بابت کشته شدن خدمه روسی در هواپیمای نظامی که توسط سیستم دفاع هوایی سوریه مورد اصابت قرار گرفت و سقوط کرد اظهار تاسف می کند.

ارتش اسرائیل افزود: اسرائیل تمام مسئولیت این حادثه را متوجه رژیم بشار اسد می داند که باعث سقوط این هواپیما شد. اسرائیل همچنین ایران و حزب الله را در این حادثه دخیل می داند.

وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала