تظاهرات مردم بصره در حمایت از کشور ایران + ویدئو

© AFP 2023 / Ali Al-Saadiتظاهرات مردم بصره در حمایت از کشور ایران + ویدئو
تظاهرات مردم بصره در حمایت از کشور ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عراقی ها در تظاهراتی، تخریب روابط ایران و عراق و به اتش کشیدن کنسولگری ایران در بصره را محکوم نمودند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، امروز 16 سپتامبر عده زیادی از مردم بصره با برگزاری تظاهرات در حمایت از «الحشد الشعبی»، تلاش برخی طرف‌ها برای تخریب رابطه میان مردم عراق و نیروهای این سازمان و آتش زدن مقرهای آن را محکوم کردند.

گفتنی است، پیش از این در تاریخ 8 سپتامبر، اعتراضات گسترده ای در بصره عراق از روز دوشنبه آغاز شده و طی این روزها، هزاران نفر از تظاهرکنندگان خواستار بهبود وضعیت آب آشامیدنی و برق شده‌اند؛روز سه شنبه و چهارشنبه، تظاهرکنندگان عصبانی ساختمانهای اداری و شهری استان را آتش زدند و روز پنجشنبه نیز تظاهرکنندگان دفاتر احزاب و جنبش های سیاسی طرفدار ایران را به آتش کشیدند.
به نقل از ایسنا در ابتدای وقوع حمله به کنسولگری ایران، کارکنان این مکان دیپلماتیک از بصره به منطقه‌ای امن منتقل شده بودند، حمله به کنسولگری ایران با واکنش شدید مقامات وزارت امور خارجه این کشور همراه بود. اما چند روز بعد ساختمان کنسولگری جدید ایران در بصره افتتاح شد.
در این راستا،
ابوالفضل حسن بیگی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه گفت که حمله به کنسولگری ایران در بصره با پشتیبانی آمریکا و پول‌های عربستان با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه انجام شد تا اذهان عمومی را از این حرکت منحرف کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала