رهبر حوثی‌ها جانشین خود را تعیین کرد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisرهبر حوثی‌ها جانشین خود را تعیین کرد
رهبر حوثی‌ها جانشین خود را تعیین کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر حوثی‌های یمن جانشین خود را در صورت کشته شدن مشخص نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الشرق الأوسط ،عبدالملک الحوثی ، رهبر جنبش شیعه انصار الله (حوثی ها) در یمن، که علیه حامیان رییس جمهور و ائتلاف به رهبری ریاض در حال مبارزه است، عمویش عبدالکریم الحوثی را به عنوان جانشین خود پس از مرگش انتخاب کرد.

خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان - اسپوتنیک ایران
خنثی شدن حمله جدید حوثی ها به عربستان

به گزارش این روزنامه، رهبر حوثی ها بر روی سناریوهای مختلف در صورت قتل خود کار کرده و عموی خود را برای هدایت تمامی کارهای اصلی در صنعا و سایر استان های یمن منصوب کرده است و تنها وظایف جزئی را بر عهده برادرزاده خود محمد علی الحوثی ،رئیس فعلی شورای عالی انقلاب، گذاشته است.
رهبر حوثی ها پس از کشته شدن صالح ال ساماد، رئیس سابق شورای عالی سیاسی جنبش حوثی ها در نتیجه حملۀ هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در شهر حدیده در ماه آوریل به دنبال جایگزینی برای خود می‌گردد.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. ظاهراً ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала